Evaluatie

Foto van ECOIS Beheerder
Evaluatie
door ECOIS Beheerder - donderdag, 14 oktober 2010, 14:49

Graag jullie antwoord op de volgende vragen:
  1. wat was goed?
  2. wat kon beter?
  3. hoe ga je verder? individueel, binnen je eigen organisatie, samen met de andere instellingen?
  4. wat kan ECOIS daarbij betekenen?

profiel
Re: Evaluatie
door Yvonne Pelswijk - donderdag, 14 oktober 2010, 14:58

1. De organisatie de uitleg en de interactie waren prima.

2. Tot nu was alles duidelijk, als ik eenmaal bezig ben met de website zou ik pas echt kunnen zien of er tekortkomingen waren.

3. Ik ga m'n ervaring/het nut voorleggen aan de directie. Verder hoop ik dat we heel gauw met onze eigen website kunnen beginnen. Ik wil daarbij het maximale eruit halen. Met andere instellingen hoop ik dat we zo af en toe met elkaar kunnen overleggen wat beter/anders kan.

5. De betekenis van ECOIS moet hierbij zijn het laatste aanspreekpunt, de plek voor terugkom dagen/discussie's en voor eventuele vernieuwingen en of aanpassingen.

Foto van Nadine Wakiran
door Nadine Wakiran - donderdag, 14 oktober 2010, 14:58

1. De opbouw van de cursus vond ik heel overzichtelijk, ik kon alles duidelijk volgen.

De opbouw van de moodle-site is ook heel overzichtelijk, het is niet verwarrend, maar juist heel ordelijk opgesteld.

2. Enkele opdrachten konden gegeven worden, voor duidelijkheid.

3. De site geregeld bekijken en onderhouden, lezen, om vaardig te worden.

En ook de Surinaamse moodle-sites bekijken om daar ideeen bij te krijgen, eventueel vragen waarom de andere systeembeheerders een bepaald punt hebben verandert.

4. Ecois, is al een site die een heel goed voorbeeld is in het opstellen en gebruik van een moodle-site. En daarvan kan ik enkele tips opdoen. 

Foto van Melanie Schet
door Melanie Schet - donderdag, 14 oktober 2010, 15:00

Goed was dat wij enig idee hebben van de verschillende mogelijkheden die moodle biedt, als docent, systeembeheerder

Het ging  vaak te snel, omdat je je concentreert op je eigen pc en dat van de docent moet volgen.Zelf een paar oefeningen doen

Binnen PTC willen wij zo langzamerhand overstappen tot het e learning systeem en is moodle dus de uitkomst.Maar het vergt veel meer oefening en training van staf , personeel en docenten.De samenwerking met andere instellingen zal ook een van onze aandachtsgebieden zijn,alleen op die manier kunnen wij groeien tot een moodle familie waarbij ervaringen worden gedeeld.

Ecois zal de algehele begeleiding voor ons moeten betekenen.

Foto van Dereyl Wazir
door Dereyl Wazir - donderdag, 14 oktober 2010, 15:01

1. inhoud was goed.

2. meer oefeningen doen. een speeltuin, waar je kan spelen en verprusten.

3. individueel 'en in de organisatie ook, ' beleid opstellen ' hoe dingen onderling te gaan doen. Hoe docenten te motiveren. Met andere instellingen: dat komt later wel, naar mate we al tegen problemen oplopen. Is wel handig als we via een forum elkaar wel weten te vinden (via ECOIS sociaal forum voor Moodle Beheerders in Suriname).

4.Ecois kan blijven dienen als vraagbaak/helpdesk voor de beheerders. Ook kan Ecois na een bepaalde periode, een Moodle event organiseren voor Moodle Gebruikers Groep in Suriname.

Foto van Regillo Karijodrono
door Regillo Karijodrono - donderdag, 14 oktober 2010, 15:04

De presentatie   was goed

De mogelijkheid    om ook in het beheerssysteem te gaan en te particperen  

proberen om samen met ECOIS  -de school te betrekken in de activiteiten die te maken met het ITC-onderwijsproces en te ondersteunen .

Kan leiden tot het verbeteren van de prestatie van leerlingen

en betere contact tussen ll -lk -ouders  

ECOIS kan dan een begeleidende/adviserende  rol vervullen

Samenwerking aangaan met de scholen die een ICT lokaal bezitten.Plan uitwerken wat de mogelijkheden zijn om

ook beheerssysteen voor de school te ontwikkelen als pilot project ( de scholen bezoeken )

Foto van Johanna Spong
door Johanna Spong - donderdag, 14 oktober 2010, 15:06

ad 3: als IOl docent verantwoordelijk voor MOB scheikunde verder met forums tbv scheikunde, vooral omdat er 2 e-learners zijn voor de module 'Sofie'. Verder in IOL verband met Nadine samenwerken.

ad 1: De relatie ecois en moodle.org was in eerste instantie niet geheel duidelijk.  Ecois zal ik zeker propageren voor wat betreft examentraining havo/vwo.

Ik heb weer veel geleerd.

ad 2: --

ad 4: zie ook ad 1. Eigenlijk zal pas de komende tijd duidelijk worden in hoeverre e.e.a. geimplementeerd kan worden.   En dat geldt ook voor moodle. Voor de nieuwe versie en  training van moodle 2.0 zal ik me zeker opgeven.

Foto van Stanley Soerokarto
door Stanley Soerokarto - donderdag, 14 oktober 2010, 15:07

1. Het is leerrijk voor mij om wat bij te leren. 

2. Meer praktisch gedeelte.

3. Binnen de organisatie van PTC meer docenten introduceren met de moodle systeem.

4.